• info@rvpontos.nl

Impressie toertocht Boppard

Boppard-tocht_2016-021

Op zondag hebben we vrijwel aan één stuk door geroeid

Op vrijdag 13 mei 2016 vertrok onze groep van vijftien man naar Duitsland om twee dagen te gaan roeien op de snel stromende Rijn met veel vrachtverkeer. De ene auto vertrok iets eerder dan de andere, omdat sommige (jeugd)leden nog school hadden. ’s Avonds werd er in de stacaravan gekookt en gegeten. Om 23:30 uur kwam de laatste auto aan.
Ondanks dat de stacaravans op leeftijd waren en niet groot, was het binnen gezellig en prima te doen! Na een nacht slecht of goed geslapen te hebben, werden we zaterdag om 10:00 uur verwacht bij de roeivereniging ‘Germania’ in Boppard.

Zaterdag 14 mei

We werden heel hartelijk ontvangen en tot onze verbazing kregen we een fles witte wijn mee in de boot. Het gebied rond Boppard en Koblenz zit vol met wijngaarden. We gingen roeien in een C2x+, twee C4x+ en een C4+. In elke boot zat een Duitse stuur, in verband met de snelle stroming en de hoge golven van beroepsvaart. Op zaterdag zijn we eerst 18 km de Rijn afgezakt (met een paar pauzes en wijn). Tussendoor hebben we even ‘aangelegd’ op een oever van kiezelstenen en hebben we een uur pauze gehouden in een restaurant. Vervolgens gingen we weer verder, maar we hadden besloten dat we de Moezel op zouden gaan, inclusief sluis met vijf meter hoogteverschil! Alles ging gelukkig heel goed.

’s Avonds werd heerlijk gekookt onder leiding van Lia van Vliet en konden we met zijn allen genieten van pasta met spinazie en kip en nog een heerlijk toetje. Na het eten ging ieder zijn eigen gang (douchen, lezen, songfestival kijken etc.). In totaal hebben we op zaterdag 26,2 km geroeid.

Zondag 15 mei, 1ste Pinksterdag
Zondagochtend stonden we weer om 10:00 uur (redelijk) fris en fruitig in Boppard. Vervolgens gingen we met de auto en botenwagen naar een roeivereniging ongeveer 30 km stroomopwaarts. Het water in de Rijn was die ochtend al erg gestegen…
Op zondag hebben we vrijwel aan één stuk door geroeid, met een kleine pauze in een jachthaven om te lunchen. Aanleggen bij de roeivereniging in Boppard was lastig, omdat de aanlegsteiger onder water stond! Marga kon het dan ook niet laten om even languit in het water te gaan liggen, waarna haar zwemvest zich van zijn beste kant liet zien. Gelukkig is ze niet gewond geraakt. Op deze dag hebben we 28 km geroeid.
’s Avonds was iedereen erg moe, maar wakker genoeg om nog een keer te smullen van Lia’s specialiteiten! Dit keer gebakken aardappeltjes met asperges en eiersalade. Bijna iedereen ging deze avond vroeg onder zeil.

Maandag 16 mei, 2e Pinksterdag
Maandag was geen roeidag, dus gingen we met zijn allen de kabelbaan (sesselbahn) op met een prachtig uitzicht over de Rijn! Het was erg leuk om vanaf boven te zien waar we het weekend geroeid hadden.
Na heerlijk koffie gedronken te hebben, was dit prachtige weekend helaas alweer voorbij. Iedereen ging weer zijn eigen weg, maar we hebben met zijn allen hele mooie herinneringen gemaakt!

Robyn Beekman

Foto’s van de tocht op de website van de roeivereniging ‘Germania’ in Boppard, Duitsland

« 1 van 3 »

5 Reactie

Marga Bogaart

mei 23, 2016 at 10:12 pm

Leuk verhaal en leuke foto’s. Ik hoop dat er nog wat meer komen van de Duitse roeivereniging van het roeien zelf. Het was een fantastisch weekend, goed sportief bezig geweest, allemaal gezellige mensen en heerlijk gegeten.

juni 1, 2016 at 1:31 pm

Hallo Marga, de foto’s van onze site zijn nog in de maak.Op het Moment hebben we met erg veel hoogwater te kampen. Vandaar dat de foto’s nog niet geplaatst zijn.Maar ik zal Max even zeggen dat het toch langzaam tijd werdt dat ze er op staan.
    Heel veel liefs en ik hoop tot Juli

Simone

juni 9, 2016 at 5:10 pm

Joehoe de foto’s staan nu eindelijk op de Website.
Bilder – Pfingst-Rudern
veel kijkplezier en groetjes

Simone

juni 9, 2016 at 5:12 pm

oeps spelfoutje

Marga Bogaart

juni 14, 2016 at 9:17 pm

Hoi Simone, Ik heb de foto´s bekeken. Leuk hoor, haalt meteen weer leuke herinneringen op. Bedank Max hartelijk voor de foto´s, maar ook de rest van de roeiers van RCGB voor hun fantastische stuurkunsten en gezellige bijdrage aan een geweldig weekend.