• info@rvpontos.nl

Corona Update

Corona Update

Aan alle Pontosroeiers
 
Op 31 maart heeft de regering de maatregelen ter bestrijding van het coronavirus verlengd. Tot en met 28 april blijven alle sportaccommodaties gesloten en is het verboden om bijeenkomsten te organiseren.

Daarom geldt ook voor Pontos:

De Pontos campagne blijft gesloten tot en met 28 april !

Dat betekent ook dat o.a. de volgende activiteiten worden gecanceld:

  • open dag
  • Weerribben tocht
  • Rondjes Pontos
  • Schoonschipdag
  • Scholieren roeien met Sportpas
  • Nieuwland Marathon

Wij begrijpen dat niemand stil wil zitten. Je wilt tenslotte het liefst roeien. Daarom roepen we iedereen op om contact met je mederoeiers te houden en misschien een keer iets anders te doen. Wat dacht je van een gezamenlijke virtuele training? Via smartphone, Zoom, Microsoft Team of Skype samen iets doen is belangrijk voor het contact. Blijf gezond en blijf bewegen. Daag elkaar eens uit.

Als voorbeeld heb ik een paar voorbeelden gekopieerd van Roeivereniging De Hoop.

De hieronder getoonde video’s met oefeningen kunnen zonder hulpmiddelen uitgevoerd worden en zijn gericht op het versterken van de (schuine)buik- en rugspieren. Belangrijk voor het roeien maar ook wanneer je  thuiswerkt op minder ergonomische stoelen.

  1. 20 seconden per oefening, 10minuten in totaal. Let op: snel doorwisselen naar de volgende oefening. https://www.youtube.com/watch?v=dJlFmxiL11s&list=LLF4tK85Hh5KAj6VcVFSSQiQ&index=8
  2. 1 minuut per oefening, 13 minuten in totaal. Let op: pittige oefeningen.
    https://www.youtube.com/watch?v=EvwuTw6rjTY
  3. 1 minuut per oefening (waarvan 30 seconden een kleine beweging en verder vasthouden), 14 minuten in totaal. Let op: pittige oefeningen.
    https://www.youtube.com/watch?v=CiQTmZp7-gI&list=LLF4tK85Hh5KAj6VcVFSSQiQ&index=9

Heb jij nog tips over een leuke trainingsvideo? Laat het ons weten. Samen blijven we sportief.

Hopelijk tot binnenkort

 

Het bestuur

Tekst

De gang van zaken